Friday, February 12, 2010

Rio!















Mõnikord
lihtsalt tundub mõni asi väga ahvatlev. Kas Rio de Janeiro karneval ei ole ainult maailma suurim pidu, vaid ka midagi muud ? Eriline fenomen, mis on oma tänapäevases vormis kujunenud kõigi kristlike maade iidsete religioossete kommetega seotud pidustuste tipuks. Tänapäeval selle sidet religiooniga ju ei tunnetata kuid... Välismaailm näeb muidugi vaid karnevali hedonistlikku poolt. Ka mina arvasin enne nii. Kuid sain aru, et just pidustus on üks rituaalidest, millega on seotud Brasiilia ajaloo kõige võimsamad protsessid. Allasurutute võitlus eliidi vastu, mille üks vorme oli selline pidustus. Nagu ma mitmest kohast lugenud olen, on erinevad karnevali traditsioonid brasiilia rassilise segunemise suur tulemus. Segunemine lõi dünaamika. Karneval oli esimene, järgneb jalgpall, liivarannad, pilvelõhkujad, helikopterid, Petrobras.

Ma lähen siiski järgmisel nädalal Rio de Janeirosse. See on küll minu unistuste linn - kuid olen juba ammu aru saanud, et praegu sinna minna on lausa hullumeelses. Eelkõige siis ülimalt ebapraktiline. Kõik on tavapärasest mitu korda kallim, turiste ja tavainimesi täis ning muidugi määratult ebaturvalisem kui Sao Paulos. Loodan siiski, et saan sealt toreda elamuse.

Samas on see tunne siin oldud aja jooksul aga ainult süvenenud.
Ma ei tea kas ma "päris" Brasiiliase lähiajal sattun, seepärast olen mõelnud, et väga kahju oleks kõike seda käest lasta. Mario, üks tuttav poiss Riost, kirjutas, et Rio karnevali lihtsalt peab nägema. Ning ega mulle polegi tähtis pidu, vaid see õhkkond, mida ma seal kohata loodan. Hea on ka see, et mul on seal juba mittu sõpra ees ootamas.

Rio on Brasiilia kuulsaim linn. Brasiilaste jaoks on ta "imeline linn" - Cidade Maravilhosa. Üks kuulsamaid maailmas. Tuntud postkaart Brasiilia rannast suurlinnas taustal. Maailma kuulsaimad rannad Copacabana ja Ipanema asuvadki seal. Samba ja bossanova muusika häll. Ja Brasiilased ise ütlevad, et Rio on omamoodi "rahvuslik portree", kus eri kultuuride kokkusegunemine on olnud kõige täiuslikum. Loomulikult, ma olen Brasiilias õppinud, et postkaardi peal on kõik alati ilusam kui päris elus.




2 comments:

  1. Ja automaatselt meenus kohe
    "Rio de Janeiro ja plaažide read,
    sambat seal tantsima pean, kas tead!"

    ;)

    ReplyDelete
  2. Super hea luuletus! Midagi täpselt sellist ma mõtlesingi:) aga ma ei tea kuidas ma selle üldse üle elan, sest seal on praegu üle 40 kraadi kuuma vist.

    ReplyDelete